جوان ، با نشاط وپر انرژی با مکملهای غذایی وطبیعی لینا

جوان ، با نشاط وپر انرژی با مکملهای غذایی وطبیعی لینا

۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

mitomycin

Mitomycin

نام تجاری: Mitomycin

نام ژنریک:Mitomycin

مورد مصرف: شیمی درمانی

فرمول مولکولی آن C15H18N4O5 بوده وشکل ساختار مولکولی آن بصورت:



میتومایسین یک داروی داخل وریدی (IV) است که هر 4 هفته یا 8 هفته یکبار تزریق می گردد که البته بسته به نوع وگستردگی سرطان مقدار دوز وبرنامه تزریق ان متفاوت است.برای جلوگیری ویا بازگشت سرطان مثانه دارو را بوسیله کاتتر ادراری مستقیما وارد مثانه میکنند والبته ترجیحا بهتر است به داخل ورید تزریق گردد.

چگونگی عملکرد:

میتومایسین یک آنتی بیوتیک ضد تومور است ومخصوصا برای درمان سرطان به کار می رود که رشد و تکثیر سلولهای سرطانی در بدن را کند ویا متوقف می کند.

بهترین روش برای استفاده از میتومایسین:

میتومایسین یک داروی ضد سرطان موثر است که در چندین نمونه از سرطانها کاربرد دارد از جمله سرطان مثانه ،مقعد وپشت گردن از این دارو استفاده میشود که اغلب با دیگر داروها ترکیب می شود.

نوع وگسترش سرطان، تعیین کننده درجه اثربخشی این دارو، درکند ویا متوقف کردن رشد سلولهای سرطانی در بدن می باشد .

اگر میتومایسین مستقیما به مثانه تزریق گردد می تواند از سرطان مثانه ویا بازگشت ان جلوگیری نماید.

عوارض جانبی:

ریزش مو(که معمولا بعد از پایان شیمی درمانی این عارضه برطرف میشود) البته زمانیکه از آن بصورت داخل وریدی (IV) برای درمان سرطان مثانه استفاده میشود ریزش مو اتفاق نمی افتد.

عوارض جانبی میتومایسین زمانیکه ازآن بصورت داخل وریدی (IV) استفاده میشود:

  • استفراغ ،حالت تهوع ،بی اشتهایی
  • زخم مخاط دهان وگلو
  • ریزش مو
  • خارش پوست ،حساسیت پوست به نور خورشید وآفتاب سوختگی (زمانیکه شما در مکانهای باز ویا مدت زیادی در زیر آفتاب می مانید بوسیله کلاه وکرمهای ضد آفتاب با SPF30 بدن خود را محافظت کنید )
  • ننفس نفس زدن ،سرفه و درد قفسه سینه
  • تب

عوارض جانبی این دارو زمانیکه بوسیله کاتتر به داخل مثانه تزریق می گردد:

  • کاهش تعداد گلبولهای سفید واحتمالا کاهش گلبوهای قرمز وپلاکتها
  • تغییر رنگ ادرار ،ادرار ممکن است به رنگ سبز مایل به آبی ویا بنفش دراید (که این ممکن است 2 روز بعداز استفاده از دارو اتفاق بیفتد)
  • احساس سوزش درمثانه
  • سوزش پوست اگر دارو بر روی پوست شما ریخته شود

مواردی که در استفاده ازمیتومایسینIV))باید مورد توجه قرارداد:

  • این دارو ممکن است به بافتهای ریه آسیب برساند بنابراین اگر دچار نفس نفس زدن ، سرفه ودرد قفسه سینه ،شدید حتما به پزشک خود بگویید
  • میتومایسین ممکن است بر توانایی شما برای بچه دار شدن تاثیر بگذارد
  • زمانیکه از این دارو استفاده میکنید ممکن است ،دارو به جداره رگها نفوذ کرده وبه آنها آسیب برساند .اگر در زمان تزریق دارو،احساس سوزش وخارش کردید فورا به پزشک خود اطلاع دهید
  • در زمانیکه بوسیله میتومایسین تحت درمان هستید از نوشیدن مشروبات الکلی وخوردن داروهایی مانند آسپرین خودداری نمایید چون سبب خونریزی معده می شوند.



منابع:
http://www.webmd.com/cancer/mitomycin

http://www.rxlist.com/mutamycin-drug.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitomycin

http://www.drugs.com/ppa/mitomycin.html

۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

ELIDEL





نام تجاری: ELIDEL
نام ژنریک: Pimecrolimus
تولید شرکت: Novartis
مورد مصرف
: درمان اگزما (اماس پوست )


اگزما چیست؟
بیماری التهاب پوستی است که بیشتر در افرادی با سابقه بیماریهای خانوادگی شامل اسم وتب یونجه اتفاق می افتد.اگزما با خشکی پوست ،خارش،ورقه ورقه شدن پوست خود را نشان می دهد که با ترشحات وخونریزی وکبره بستن پوست همراه است.






چگونگی استفاده از کرم الیدل؟
علائم اگزما ممکن است بیاید وبرود منتظر نشوید که به حالت بحرانی یا شیوع بیماری تبدیل شود. برای شروع استفاده از الیدل با راهنمایی پزشک خود، زمانیکه اولین نشانه های اگزما دیده شد یک لایه نازک از کرم را روی نواحی مورد نظر روزی 2 بار بمالید .توقف استفاده از الیدل زمانی است که تمامی نشانه های التهاب پوستی برطرف شود. اگر نشانه های بیماری در مدت 6 هفته بعد از استفاده از آن بهتر نشد به پزشک مراجعه کنید.

مواردی که در استفاده از الیدل باید در نظر داشت؟
  • کرم الیدل فقط برای درمان اگزما می باشد که انهم منوط به تشخیص پزشک می باشد.
  • شما می توانید از الیدل در تمامی سطوح پوست خود استفاده کنید مانند صورت ،گردن وسر.اما از تماس آن با چشمها اجتناب کنید
  • شما می توانید از کرمهای مرطوب کننده به همراه الیدل استفاده کنید چون پوستی که دچار اگزما شده میتواند بسیار خشک باشد اگر می خواهید از کرمهای مرطوب کننده استفاده کنید آنها را بعد از الیدل استفاده کنید.
  • آن ناحیه از پوست که دچار اگزما شده است را هرگز با بانداژ ،پارچه و... نپوشانید.
  • آن ناحیه از پوست که کرم الیدل را بر روی آن مالیده اید در معرض نور خورشید قرار ندهید.
  • استفاده از حمام،شنا کردن وشستشو دقیقا بعد از استفاده از الیدل موجب می شود که کرم از روی سطح پوست شما پاک شود.






تشخیص اگزما:
تشخیص اگزما با استفاد از حالتهایی که در پایین نشان داده شده است که شامل خشکی، ورقه ورقه شدن ،خارش و جوشهای ریز بر روی سطح پوست می باشد.اگزما می تواند در قسمتهای مختلفی از پوست ظاهر شود که این بستگی به سن شما نیز دارد البته ممکن است اگزما در ناحیه ای از پوست شدیدتر از نقاط دیگر باشد.

پوست ورقه ورقه:
تاول پوستی:
زخم قرمزی که سرباز کرده است
پوست فلس فلس شده( با لمس کردن مشخص است )
اگزما ممکن است شامل یک یا چند نمونه از مواردی که در بالا نشان داده شد، باشد .در پایین چند مورد از اگزمای حاد نشان داده شده است
نکته مهم: تنها پزشک شما می تواند اگزما را تشخیص دهد که آنهم بر اساس سابقه بیماریهای شخص شما وهمچنین سابقه بیماریهای خانوادگی به علاوه معاینات بدنی شما می باشد.

نکاتی مهم در استفاده از کرم الیدل:
  • کرم الیدل را برای مدت زمان زیادی استفاده نکنید.
  • کرم الیدل را فقط برای نواحی از پوست که دچار اگزما شده است استفاده کنید.
  • هرگز کرم الیدل را برای کودکان زیر 2 سال استفاده نکنید.


منبع:
http://www.elidel.com

۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

sleep well



خوابی راحت با اسلیپ ول (sleep well)

اگر می خواهید خوابی راحت داشته باشید ونمی خواهید از قرصهای متداول با عوارض گوناگون استفاده کنید ،مکمل (اسلیپ ول) یک راه حل عالی میباشد این مکمل به واسطه داشتن ترکیبات گیاهی، تاثیر شگفت انگیزی داشته ونکته مهم اینکه بدلیل گیاهی بودن آن عوارض داروهای شیمیایی را ندارد وضمنا باعث وابستگی به آن نمی شود.

ترکیبات اسلیپ ول عبارتند از:
  • کربنات کلسیم
  • اکسید منیزیم
  • ریشه سنبل کوهی valerian root
  • میوه رازک Hops
  • اسکال کپ skullcap
  • بابونه chamomile
  • گل ساعتی passion flower
  • ملا تونینmelatonin
حال به شرح ترکیبات این مکمل وتاثیر انها بر بدن می پردازیم

کربنات کلسیم:
کربنات کلسیم جامد سفید رنگی است که بطور فراوان در ترکیب صخره‌ها در تمام نقاط جهان یافت می‌شود. مهمترین کانیهای آن ، آراگونیت ، سنگ آهک ، ماربل و تراورتن است. به مقدار بسیار کم در آب حل می‌شود. اما در آبی که CO2 محلول داشته باشد، بطور کامل حل شده ، ایجاد کربنات کلسیم می‌کند. انحلال کربنات کلسیم در آبهای جاری که مقداری CO2 محلول دارند، باعث ایجاد سختی در آب می‌شود. کربنات کلسیم در پزشکی به‌عنوان آنتی اسید برای خنثی کردن اسید معده بکار می‌رود. کربنات کلسیم یک ماده شیمیایی بی‌خطر یا بسیار کم‌خطر است که تنفس یا خوردن آن و یا تماس با پوست وچشم (البته در مدت زمان کم) خطری ایجاد نمی‌کند.

اکسید منیزیم:منیزیم معدنی برای قلب، عضله و کلیه مهم و مفید است. این ماده قسمتی از دندان و استخوان شما را می‌سازد. مهم‌تر از همه، این ماده آنزیم‌ها را فعال می‌کند، به شما انرژی می‌دهد و به کارکردن بهتر بدن کمک می‌کند. این ماده همچنین استرس، افسردگی و بیخوابی را کاهش می‌دهد

ریشه سنبل کوهی:
گیاهی با دوام چند ساله که در قسمتهای فو قانی گیاه گلهایی به رنگ سفید یا صورتی خود نمایی می کند.این گیاه بومی اروپا وجنوب افریقا وقسمتهایی از آسیاست . در بسیاری از کشورها از این گیاه برای ساخت عطر استفاده می شود والبته ریشه سنبل کوهی از زمانهای قدیم مورد استفاده در پزشکی بوده است واز آن به عنوان آرام بخش و مسکن استفاده میشده است .

میوه رازک:
گیاهی چند ساله است که ازقدیم در اروپا از آن برای طعم دادن به آبجو استفاده می شده است از این رو کشت آن در اروپا رواج دارد در پزشکی از آن برای درمان بیخوابی ورفع اظطراب واسترس استفاده می شود. ضمنا این گیاه دارای خواص آنتی بیوتیک نیز می باشد.




اسکال کپس
:

این گیاه بومی آمریکای شمالی است ودر بیشه زارها وجنگلهای مرطوب وکم آفتاب رشد میکند وخواص آن شامل :ضد تشنج ، تب بر، نیروبخش قوی





بابونه
:

این گیاه برای بیش از 100 بیماری مورد استفاده قرار می گیرد مانند بیماریهای قلبی عروقی،سرماخوردگی ، اسهال کودکان ،اگزما،سوزش مثانه،التهاب پوست ودرمان کم خوابی




گل ساعتی:

این گیاه بومی امریکا وافریقای جنوبی ونوع مخصوصی از آن در جنوب آسیا واسترالیا یافت می شود. در طب سنتی از دم کرده آن برای کمک به درمان کم خوابی استفاده می شود





















ملا تونین:

این کلمه از کلمه یونانی melas به معنای سیاه می آید چون این ماده فقط زمانی ترشح می شود که تاریکی برقرار است. ملاتونین هورمونی است که توسط قسمت کوچکی از مغز بنام (pineal gland) ترشح می شود این ماده خواب وچرخه بیداری راکنترل میکند .مقدار کمی از آن در غلات ، گوشت ،میوه جات وسبزیها یافت می شود.بدن شما دارای یک ساعت طبیعی میباشد که ساعات خواب وبیداری شما را کنترل می کند. اندازه ملاتونین در ساعات میانی بعداز ظهر افزایش یافته ودر شب به بیشترین مقدار خود می رسد ودر ساعات اولیه صبح به تدریج کاهش میابد .در طول ماه های زمستان که روزها کوتاهتر هستند بدن شما ملاتونین را زودتر از روزهای معمول تولید ودیرتر مقدار آن راکاهش می دهد .این تغییرات را پدیده اختلال فصلی یا رکود زمستانی (SAD) می نامند. مقدار ملاتونین طبیعی در بدن با افزایش سن کاهش میابد. ملاتونین در مکملهای غذایی برای درمان بیخوابی مورد استفاده قرار می گیرد.


۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

Reductil



نام تجاری: Reductil
نام ژنریک: sibutramine hydrochloride
دوز دارویی موجود: کپسولهای 10 و15 میلی گرمی
مورد مصرف: کاهش وزن


چگونگی عملکرد Reductil؟
ریداکتل ، سلولهای عصبی که وظیفه دارند سرتونین را آزادسازی وآن را دوباره جذب نمایند را بلوکه کرده واین بدان معنی است که میزان سرتونین بالا رفته و این عمل باعث میشود شخص احساس سیری و عدم گرسنگی کرده که این امر سبب کاهش میزان مصرف مواد غذایی از سوی فرد در طول شبانه روز شده و در نتیجه آن، وزن فرد کاهش یابد

چه افرادی می توانند از Reductil استفاده نمایند؟
تشخیص این امر بر عهده پزشک می باشد اما معمولا کسانیکه شاخص توده بدنی (BMI) از 30 بیشتر باشد میتوانند از Reductil استفاده نمایند

محاسبه شاخص توده بدنی (BMI)
"شاخص توده بدنی" (BMI) معیار خوبی برای این است که آیا شما وزن مناسبی دارید یا نه؟

برای محاسبه BMI می‌توانید وزن‌‌تان را بر حسب کیلوگرم بر قدتان بر حسب متر تقسیم کنید و عدد حاصل را دوباره بر عدد قدتان بر حسب متر تقسیم کنید یا به عبارت دیگر وزن بر حسب کیلوگرم تقسیم بر مجذور عدد قد به متر.


تفسیر عدد BMI به این صورت است:
  • اگر عدد به دست آمده کمتر از 18.5 است، بیانگر آن است که وزن شما کمتر از حد طبیعی است.
  • عدد بین 18.5 تا 24.9 به معنای وزن سالم است.
  • عدد بین 25 تا 29.9 به معنای داشتن اضافه‌وزن است.
  • عدد بین 30 تا 39.9 بیانگر چاقی است.
  • عدد 40 و بالاتر چاقی مرضی را نشان می‌دهد.

البته باید به این نکته توجه داشت که مصرف این دارو به همراه انجام تمرینات ورزشی ورژیم غذایی کم کالری نتیجه بهتری را در بر خواهد داشت

طریقه مصرف:

روزانه یک کپسول قبل یا بعد از غذا

توجه داشته باشید اگر یک وعده مصرف دارو را فراموش کردید دوز بعدی را در همان ساعت مقررمصرف کنید وهرگز دوز دارو را 2 برابر نکنید


عوارض جانبی که در بعضی از افراد دیده شده:

  • بیخوابی
  • یبوست
  • خشکی دهان
  • افزایش فشار خون به میزان اندک

منابع:

http://www.weightlossresources.co.uk/slimming/pills_review/xenical_reductil.htm
http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/bhcmed.nsf/pages/abcreduc/$File/abcreduc.pdf






۱۳۸۸ بهمن ۲۶, دوشنبه

Proluton Depot


نام تجاری: Proluton Depot
نام ژنریک: hydroxyprogesterone
دوز دارویی موجود : آمپولهای 250 و500 میلی گرمی
مورد مصرف : جلو گیری از سقط جنین (زنانی که سابقه سقط جنین غیر ارادی داشته اند )

این دارو ترکیبی شبیه هورمون پروژسترون در زنان دارد که برای جلوگیری از سقط در زنان با سابقه سقط مکرر(سقط غیر ارادی ) مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامیکه سطح هورمون پروژسترون از سطح مورد نیاز برای حفظ بارداری کمتر باشد به کمک این دارو هورمون پروژسترون را به سطح مورد نیازمی رسانند تا از سقط جنین جلوگیری شود .

در استفاده از این دارو باید در موارد ذیل با احتیاط عمل شود:
  • بیماران دیابتی
  • در تمامی مدت بارداری باید سطح هورمون پروژسترون در خون آنان تحت نظر پزشک باشد
افراد ذیل نبایداز این دارو استفاده کنند:
  • افرادی که مبتلا ویا سابقه بیماری سرطان کبد را دارند
  • افرادی که سابقه عفونتهای هرپسی را در مدت بارداری دارند
  • افرادی که به ترکیبات دارو الرژی دارند
عواض جانبی که در افراد مختلف دیده شده شامل:
  • تنگی نفس
  • سرفه
  • درد وسوزش در ناحیه تزریق


منبع:
http://www.unitedpharmacies.co.uk




۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

nexium

نام تجاری: nexium
نام ژنریک: esomeprazole magnesium
دوز دارویی موجود: کپسولهای 20 و40 میلی گرمی
تولید شده درشرکت : AstraZeneca
مورد مصرف : بیماری رفلاکس اسید (بازگشت اسید معده در مری)

شکل ساختار مولکولی آن بصورت

قرص ارغوانی رنگ نکسیم که در سال 2001 توسط اداره دارو وغذای آمریکا به عنوان درمانی برای بیماری رفلاکس اسید معده حاد تایید شده ،هم اکنون برای درد معده وقفسه سینه و سوء هاضمه تجویز می شود که آنرا تبدیل به یکی از پرفروشترین داروهای آمریکا کرده است به طوریکه سال گذشته تنها در ایالات متحده 1.3 میلیارد دلار فروش داشت

بازگشت اسید معده در مری باعث فرسایش دیواره مری شده که این امر با سوزش در ناحیه بالای معده همراه است NEXIUM می تواند این عارضه را در مدت 4 الی 8 هفته درمان نماید

طریقه استفاده:

کپسول نکسیم را کمتر از یک ساعت قبل از یک وعده غذایی میل کنید

کپسول نکسیم را هر 24 ساعت یکبار میل کنید

کپسول نکسیم راببلعید وهرگز ان را نجوید . اگر بلعیدن کپسول برای شما

مشکل است ان را در یک قا شق غذاخوری تخلیه کنید وسپس آنرا با یک

قاشق غذاخوری اب به هم زده وانرا میل کنید


منابع:

www.purplepill.com

www.rwlist.com

www.drugs.com







zomig







نام تجاری: zomig
نام ژنریک: zolmitriptan
مورد مصرف: درمان سردردهای میگرنی
فرمول مولکولی آن بصورت C16H21N3O2
با وزن مولکولی 287.36 می باشد و شکل ساختار مولکولی آن بصورت:

دوز دارویی موجود:
  • قرصهای روکشدار2.5 میلی گرمی (زرد رنگ)و5میلی گرمی (صورتی رنگ)

  • قرصهای زیرزبانی بدون روکش سفید رنگ 2.5و5 میلی گرمی




  • اسپری استنشاقی با دوز5میلی گرمی





شکل کلی اسپری zomig















طریقه استفاده از اسپری zomig







توضیحات ضروری:
  • اگر تعداد سردردهای میگرنی در طول روز 3 بار یا کمتر باشد باید از قرصهای زومیگ روزانه 1 عدد برای مدت 30 روزاستفاده نمود
  • اگر تعداد سر درد های میگرنی بین 3 تا 4 بار در روز باشد از قرصهای زیرزبانی استفاده کنید
  • اگر تعداد سر دردها از 4 بار در روز بیشتر باشدباید از اسپری استفاده کنید
طریقه استفاده از اسپری zomig
  • در هنگام سردردهای میگرنی تنها یک پاف (اسپری کردن) از اسپری zomig در بینی کافیست
  • بعد از اسپری کردن به آرامی بمدت 5 تا 10 ثانیه از طریق دهان نفس بکشید
  • اثر دارو بعد از 10 دقیقه ازاستعمال آن نمایان میشود
  • به یاد داشته باشید از اسپری zomig بیش از 2 بار در روز استفاده نکنید
  • همچنین نباید بیش از 10 میلی گرم در روز از قرصهای zomig استفاده نمود


منابع:
www.rxlist.com
www.zomig.com
www.drugs.com




۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

zyban-ترک سیگار،ضد افسردگی



نام تجاری:zyban
نام ژنریک:bupropion hydrochloride
مورد مصرف: ترک سیگار- ضد افسردگی

فرمول مولکولی ان بصورت C
13H18ClNO•HCl با وزن مولکولی 276.2
می باشد و شکل ساختار مولکولی آن بصورت:


دوز دارویی موجود: قرصهای 150 میلی گرمی بنفش رنگ

طریقه مصرف
: حداکثر دوز مصرفی داروی زیبان 300 میلی گرم در روز می باشد که در 2 دوز 150 میلی گرمی مصرف می شود . که ابتدا از150میلی گرم در روز شروع می شود به مدت 3 روز، که بعد از آن دوز مصرفی به مرور افزایش یافته تا 300 میلی گرم در روز.
مدت زمان ترک سیگار بوسیله این دارو 7 الی 12 هفته می باشد

بوپروپيون، يک داروي غيرنيکوتيني است که براي ترک سيگار در بزرگسالان مورد تاييد قرار گرفته است. اين ترکيب اولين بار با نام Wellbutrin-SR وارد بازار شد و با اين نام تجاري براي درمان افسردگي مورد استفاده قرار ‌گرفت. بوپروپيون با نام تجاري «زيبان» (Zyban)، از سوي FDA براي درمان اعتياد به دخانيات مورد تاييد قرار گرفته است. بوپروپيون را نبايد در بيماراني که سابقه تشنج، بوليميا يا آنورکسي را در گذشته داشته‌اند، تجويز کرد

منبع:
http://www.rxlist.com


۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

Fish oil - روغن ماهی غنی شده با امگا تری وویتامین E


روغن ماهی غنی شده با امگا تری وویتامین E
  • کاهش فشار خون بالا
  • تنظیم میزان چربی خون
  • تنظیم وبهبود جریان خون
  • بدون جیوه وفلزات سنگین مضر
  • حاوی ویتامینE جهت جذب بهتر امگا تری
  • عدم احساس بوی نامطبوع ماهی در سیستم گوارش پس از مصرف
  • کمک به بهبود عملکرد حافظه وافزایش تمرکز
  • کمک به بهبود ورم مفاصل ناشی از بیماری روماتیسم
  • کاهش ریسک بروز سکته قلبی
  • کاهش ریسک بروز سرطان پروستات
  • کمک به کاهش عوارض ناشی از دیابت

۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

Keppra




نام تجاری: keppra
نام ژنریک: levetiracetam
تولید: UCB Pharma, Inc
تاریخ تایید توسط سازمان غذا وداروی آمریکا: November 30, 1999
دوز دارویی موجود: قرصهای (آبی رنگ)250و(زرد رنگ)500و(نارنجی)750و(سفید)1000 میلی گرمی ومحلول خوراکی 100mg/ml
مورد مصرف: این دارو برای درمان بیماری صرع به همراه دیگر داروهای کنترلی بیماری صرع به کار می رود

ساختار (keppra(levetiracetam
فرمول مولکولی آن بصورت C8H14N2O2 با وزن مولکولی 170.21 می باشد و شکل ساختار مولکولی آن بصورت:
طریقه مصرف:
افراد با سن 16 سال یا بالاتر:
درمان این افراد باید با دوزهای 1000و2000و3000 میلی گرم انجام شود.
درمان باید با دوز روزانه1000 میلی گرم که بصورت 2 دوز 500 میلی گرمی میباشد شروع شود که این دوز هر 2 هفته میتواند حداکثر
تا 3000 میلی گرم در روز افزایش یابد.

افراد با سن4 تا کمتر از 16 سال:

درمان باید با دوز روزانه 20 میلی گرم بر کیلو گرم که در 2 دوز 10 میلی گرم بر کیلو گرم می باشد شروع شود که این دوز هر 2 هفته 20 میلی گرم بر کیلو گرم افزایش می یابد تا دوز 60 میلی گرم بر کیلو گرم که در 2 دوز 30 میلی گرم بر کیلو گرم میباشد.
اگر بیمار نتواند دوز روزانه 60 میلی گرم بر کیلو گرم را تحمل نماید دوز روزانه به 52 میلی گرم بر کیلو گرم کاهش می یابد.

نکته:
بیماران با وزن 20 کیلو گرم و یا کمتر از 20 کیلو گرم دارو را باید بصورت محلول خوراکی مصرف نمایند ولی برای بیماران با وزن بالای 20 کیلو گرم دارو می تواند به صورت قرص یا محلول خوراکی باشد.

جدول زیر راهنمای دوز مصرفی بر اساس وزن شخص می باشد:

اگر از محلول خوراکی برای کودکان استفاده می شود باید از فرمول زیر پیروی کرد:


به یاد داشته باید که در این مورد استفاده از قاشق غذاخوری یا چای خوری ملاک خوبی برای اندازه گیری میزان محلول خوراکی که باید به بیمار داده شود نمی باشد.
نکته: اگر یک وعده مصرف دارو را فراموش کردید به هیچ عنوان وعده بعدی دوز دارو را 2 برابر نکنید

به یاد داشته باشید مطالب فوق صرفا جهت معرفی دارو می باشد

منابع:

http://www.rxlist.com/keppra-drug.htm
www.keppra.com
http://www.ask.com/questions-about/Keppra
http://www.drugs.com/keppra.html


۱۳۸۸ بهمن ۱۵, پنجشنبه

GARLIC OIL 5000 mg- سافت ژل روغن سیر

سافت ژل روغن سیر

تنها مکمل غذایی موجود که دقیقا خواص سیر را دارا می باشد
  • موثر در کاهش غلظت خون
  • پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی
  • موثر در کنترل وتنظیم میزان فشار خون
  • موثر در رژیم کاهش میزان قند خون جهت بیماران دیابتی
  • موثر در کاهش ریسک بروز سرطانهای مری ،معده و روده
  • موثر در کاهش ریسک بروز تومورهای سینه وپوست به واسطه تر کیبات سولفور موجود در مکمل
  • موثر در از بین بردن انگلهای روده در کودکان
  • عدم احساس بوی نا مطبوع سیر پس از مصرف مکمل روغن سیر(بواسطه پوشش مرغوب سافت ژل)
  • موثر در تصفیه خون ودر نتیجه صاف وشفاف شدن پوست
خواص سیر
در یک مطالعه ای که در سال 1994 انجام شد نشان داده شد که مکمل سیر می تواند نقش مهمی را در درمان کلسترول بالا داشته باشد و رویهم رفته کاهش 12 درصدی کلسترول توتال توسط آن نشان داده شده و این کاهش چربی بعد از فقط 14 هفته از شروع مصرف اتفاق افتاده و در طول دوره مطالعه آنها ثابت ماند. بزرگترین مطالعه پس از آن درآلمان بر روی 261 بیمار از 30 آزمایش مختلف در دو گروه تقسیم شدند : گروهی که قرص سیر مصرف کردند و گروهی که داورهای بی اثر مصرفی کردند بعد از 12 هفته دوره درمان سطح کلسترول سرمی 12 درصد که با سیر درمان شده بودند کاهش یافت و 17 درصد تری گلسیرید در گروهی که با داروی بی اثر تحت درمان بودند کاهش یافت . مطالعات دیگری که در انگلیس انجام شده نشان داد که سیر ممکن است باعث افزایش وزن کودکانی که بنظر می رسد خیلی کم وزن بدنیاخواهند آمد می شود.
دانشمندان انگلیسی اینگونه نتیجه گرفتند
که مصرف قرص سیر در دوران بارداری ممکن است چنین مواردی را در هنگام تولد کاهش دهد. آزمایشاتی که توسط این تیم تحقیقاتی انجام شده نشان داد که اضافه کردن عصاره سیر به سلولهای جفت در زنانی که از این مسأله رنج می برند میتواند محرک رشد سریع باشد. بعلاوه فعالیت آنزیم های کلیدی که درناهنجاریهای بارداری کاهش می یابند درصورت مصرف سیرافزایش می یابد.

نقش ضد سرطانی :

مطالعات جامعه نگر نشان میدهد که خوردن سیر بطور مرتب خطرسرطانهای مری، معده و روده را کاهش می دهد.
مطالعاتی که برروی حیوانات انجام شده نیز نشان می دهد ترکیبات سولفور موجود در سیر از رشد انواع مختلف سرطان بخصوص تومورهای سینه و پوست جلوگیری میکند.

تأثیرات بر روی گردش خون :

بیش از 250 نشریه در مطالب خود عنوان کردند که سیر سیستم گردش خون را حمایت می کندو ممکن است سطح کلسترول و تری گلیسیرید در خون را کاهش دهد. از تجمع و چسبندگی پلاکتها جلوگیری می کند و تجزیه فیبرین را که در اثر لخته شدن آرام خون اتفاق می افتد افزایش می دهد و همچنین دارای خواص ضد فشار خون بالا خواص ضد اکسیدانی است.

فعالیت های ضد میکروبی :

سیر دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی است و ممکن است حتی در برابر انگلهای روده ای به مقابله بپردازد. البته اصلاً نمی تواند جایگزین آنتی بیوتیکها شود اما میتواند بدن را در برابر برخی عفونتها حمایت کند. همچنین ازرشد برخی مخمرها جلوگیری کرده و عفونتهای ناشی از آنها رابرمی گرداند.

فشار خون بالا:

سیر یکی از مؤثرترین راههای کاهش فشار خون می باشد. چرا که سیر، گرفتگی و اسپاسم سرخرگی را کاهش میدهد. همچنین سیرضربان و ریتم قلب را آرام میکند. در شرایط فشار خون بالا 3کپسول سیر کاهش دهنده فشار خون است.

بی نظمی های دستگاه گوارش :

سیر یکی از مفیدترین غذاها برای سیستم گوارشی محسوب میشود. تأثیرات بسیار مفیدی بر روی لنف دارد و مواد زائد مضر را از بدن حذف می کند. سیر محرک حرکت دودی دستگاه گوارش است و همچنین محرک ترشح شیره های گوارشی.استفاده ازبوته پودر شده گیاه سیر درآب یا شیر می تواند انواع بی نظمی ها را در دستگاه گوارش بهبود ببخشد. تأثیرات ضدعفونی کننده دارد و بهترین دارو برای بیماریهای عفونی والتهابات معده و روده می باشد. روغن سیر جذب دستگاه گوارش شده و بخشی از آن از طریق ادرار حذف می شود. همچنین تسکیندهنده و کاهش دهنده انواع اسهال می باشد. بسیاری از مشکلات دستگاه گوارش از جمله کولیت، اسهال خونی و بسیاری دیگربطور موفقیت آمیزی با مصرف سیر تازه یا کپسول سیر درمان می شود.
مصرف 3 بار در روز کپسول سیر در موارد اسهال یا اسهال خونی توصیه می شود و برای موارد حادتر مصرف 6 بار در روزسیر می تواند باکتریهای مضر روده را تخریب کند بدون آنکه برروی باکتریهای مفید تأثیر بگذارد.

اختلا لات پوستی :

استفاده مرتب از سیر در طول روز برای کسانیکه دارای جوشهای پوستی هستند بسیار مفیداست و حتی از بین برنده جای جوش نیز می باشد. در مواردی که جوشها مقاوم هستند و جوانان از آنها رنج می برند نیز بسیار موثر است. مصرف خارجی سیر به صاف شدن پوست از جوش و جای جوش کمک بسیاری می کند.مصرفی خوراکی روزانه 3 کپسول باعث تصفیه جریان خون و درنتیجه صاف وشفاف شدن پوست می شود. و از طرفی عفونتهای
خفیف پوستی را سریعاً مداوا می کند.

سرفه های شدید :

سیر علاج سرفه های شدید است. شربت سیر بمقدار 5 قطره 3 بار در روزتوصیه می شود.


منبع
:
www.ayurvediccure.com